در یک موتور احتراق داخلی، سوختهای مبتنی بر نفت
با انرژی بالا بخار شده ، تزریق شده ، مخلوط شده ، فشرده شده و مشتعل میشوند تا فشار زیادی ایجاد کنند
که نیرویی را برای حرکت دادن پیستون به سمت پایین در طول کورس قدرت در هر یک از سیلندرهای موتور اعمال میکند.
حرکت خطی پیستون به انرژی دورانی تبدیل می شود که برای به حرکت درآوردن چرخ های خودرو استفاده می شود.
با این حال، به دلیل سرعت نسبتاً آهسته شعله در مخلوط هوا/سوخت و زمان محدود موجود برای سوزاندن سوخت در سیلندرهای موتور در طول ضربان نیرو، احتراق سوخت ناقص است
و منجر به ناکارآمدی نیرو و محصولات جانبی نسوخته می شود
خودروهای دیزلی از نوع موتورهای احتراقی درون سوز هستند
و این به آن معناست که ابتدا سوخت وارد سیلندرها و یا به عبارتی دیگر بخش اصلی موتور شده و پس از فعل و انفعالات شیمیایی، شروع به سوختن و تولید انرژی مکانیکی می کند.
سپس این انرژی به انتهای پیستونها که به میل لنگ متصل است، میرود و بعد باعث به وجود آمدن حرکتی به صورت رفت و برگشتی میشود که در نهایت باعث به وجود آمدن حرکات دورانی و چرخشی در میل لنگ میگردد.
همین حرکات میل لنگ هم به واسطه وجود دیگر مکانیزمها، به چرخها منتقل شده و در نهایت، ماشین شروع به حرکت میکند
عمده آلایندههای سوختهای دیزلی را خانواده اکسیدهای گوگرد (SOx)، اکسیدهای ازت (NOx)، ذرات معلق (PM) تشکیل میدهند.
ذرات معلقی که از موتورهای دیزلی خارج میشوند به (DPM) یا Disel PM شناختهشده که حامل عناصر سرطانزا مثل بنزوپیرن ها در دوده یا کربن سیاه و یا Soot و یا (Soot Particles) و دارای قطری در محدوده 1/0 میکرومتر یا 100 نانومتر میباشند.
کشورهای جهان بهویژه آمریکا استانداردهای سختگیرانهای را با توجه به عواقب و تأثیرهای خطرناک این ذرات که بهتازگی شناختهشدهاند را معرفی کرده اند.
در نمودار روبرو میزان آلایندگی خودروهای سواری دیزلی، بنزینی و CNG بر اساس میزان انتشار آلایندههای اکسید ازت، هیدروکربن و مونواکسید کربن مقایسه شده است. همانگونه که نشان داده است میزان آلایندگی خودروهای دیزلی نسبت به سایر خودروها بسیار بیشتر است
راه حل چیست ؟
نصب سیستم سوخت هیدروژنی { امپریال }
با نصب این سیستم
سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.